למה שונאים את מחלקת מערכות המידע

הרבה שואלים מדוע קיימת סלידה כלפי מחלקת מערכות המידע למרות שתפקידה לסייע ולתמוך בעובדים בארגון? זה מתחיל במיקום הפיזי של המחלקה, אי שם בקומת המרתף או בפינה חשוכה וקרה ליד השירותים. כלואים בין מסכי המחשב (עד לא מזמן גם שרתים) מנותקים פיזית ופסיכולוגית מהמחלקות האחרות.images (1)

בצד הצורך והחיוניות של המחלקה בארגון, זה גם המחלקה הראשונה להאשים כאשר משהו משתבש.

להיות שונה

אחת הסיבות לניתוק בין המחלקה לבין שאר החברה היא שבחלק מהארגונים אנשי ה-IT נהנים ומשמרים את היותם שונים מיתר הארגון. למה שמחלקות אחרות ידעו מהי הטכנולוגיה שדואגת שהכל יתקתק כמו שצריך? למה אכפת לכספים איפה נמצא מאגר הנתונים? מה שחשוב הוא שהמשתמש ירגיש שהכל עובד טיפ טופ.

הנתק המובנה הזה גורם בחלק מהמקרים לעובדים להימנע מלהיעזר ב"מרכז התמיכה", גם בגלל תיסכול שלא יפתרו את הבעיה אבל גם מהצורך לבקש עזרה ממחלקה מנוכרת כמו ה- IT.

מה שעצוב בכל הסיפור זה שלרוב האשמה היא במערכות הבירוקרטיות שהנהלת החברה הכילה בארגון שמשרישות את הבעיה ומונעות שינוי.

מערכות המידע יגידו "לא"

עובדים רבים מתמרמרים מכך שלעתים קרובות התשובות שהם מקבלים ממחלקת מערכות המידע היא "לא". כאשר רוצים תוכנה חדשה, שירות כלשהו או חס וחלילה מחשב חדש (דברים שמבחינת העובד קריטים לעבודתו) יתקלו בחומה בצורה של מחלקת ה- IT  שמונעת משני כוחות בלתי מנוצחים של זמן ותקציב.

הפרדוקס שדווקא המחלקה שאחראית על הטכנולוגיה האירגונית נתפסת כשוללת קידום טכנולוגי. הבעיה אף מחריפה כאשר הטכנולוגיה הפרטית Consumer עוקפת את הטכנולוגיה הארגונית Business ומשתמשים מצפים לקבל את אותן איכויות טכנולוגיות שהם מקבלים במחשב, בנייד או בטאבלט האישי שלהם גם במקום העבודה או במערכות הארגוניות כמו CRM, ERP  וכדמ'.

בארגונים שהעובדים לא יקבלו את מה שהם רוצים, הם עלולים לעקוף את מחלקת מערכות המידע ולספק בעצמם את הצרכים הטכנולוגיים שלהם. מחלקת המכירות יכולה להחליט לרכוש מערכת CRM  ומחלקת השיווק מערכת MA מבלי לבדוק את האינטגרציה הכלל אירגונית או לוודא שאין חשיפה באבטחת המידע.

שדרוגים

כאשר מדובר בתוכנה הבעיה אף מחריפה, אין איש IT שלא שמע את המשפט הבא "מה זאת אומרת שאני לא יכול לקבל את גרסת הכרום החדשה? זה שידרוג חינמי, רק אתמול הורדתי אותו במחשב בבית. למה צריך לבדוק תאימות?

במקום כבוד למחלקה שבודקת ומנהלת את המערך הטכנולוגי באחריות היא נתפסת כשוללת קידום טכנולוגי, מסורבלת ושלילית.

עובד ה-IT צריך לחיות עם להיות לא פופולרי כמו פקח תנועה, כי הרי זה ברור שמשהו לא יעבוד יבקשו תמיכה מהמחלקה, בין אם היא הייתה מודעת לטכנולוגיה שנירכשה ע"י מחלקה אחרת או אם לא.

תרבות האשמה

זה הכי פשוט למנכ"לים להאשים את מערכות המידע כשמשהו לא עובד מבלי לבחון האם נעשו שינויים ארגוניים נדרשים.

האם ישנה תרופת פלא עבור מחלקת מערכות המידע ?

זה יותר פשוט מפשוט ! הדבר הראשון היא "להוציא" את מחלקת ה- IT מהמרתף ולחבר אותה לשאר החברה. כאשר פיזית הם יהיו בתוך הארגון גם החשיבות האסטרטגית שלה בארגון תשתנה. במילים אחרות לתת למחלקה יותר כבוד ולא רק בחדר ישיבות.

צריך להבין שהעולם הישן של מחלקת מערכות המידע ניעלם, תפקידה של מחלקת מערכות המידע צריך להשתנות ולהיות חלק מהליבה העיסקית של הארגון ולפיכך יש להתייחס אליה ככזו !

נכתב ע"י אורן רובין מנהל שיווק ופיתוח עסקי

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s