יצירת צוות מכירות "רעב"

במהלך השנים האחרונות עבדנו עם מספר רב של חברות בגדלים שונים כדי לעזור לפתח ערכי מכירה. למרות הדעה הרווחת כי הנושא רלוונטי אך ורק לארגונים גדולים, בפועל כל חברה באשר היא חייבת לפתח את ערכי המכירה הרלוונטיים לה.

ערכי מכירה הינם העוגן המרכזי לכל תהליך שינוי במכירות. בחברה אחת יצרנו ערכי מכירה שהיוו הבסיס לתהליך הכשרה, בניית מערכי שיחה וכד', בחברה אחרת ערכי המכירה התמקדו בהנעת אנשי המכירות למיקוד בלקוח. בשני המקרים גם הייתה עלייה בהכנסות אבל עוד יותר חשוב מזה היה חיבור או מחוייבות חזקה יותר בין פעילות אנשי המכירות והלקוחות.

imagesבחלק מהמקרים ערכי מכירה הם שם נרדף לתרבות ארגונית. ברגע שיצרת ערכי מכירה, ה"מנהיגים" בארגון ייאמצו אותם וישרישו אותם בממשקים וברמות שבהם הם פועלים. באופן זה יווצרו ערכים מושרשים בתוך הארגון שיסייעו באימון והכשרת אנשי המכירות וישפיעו באופן ישיר על אופן התנהגותם וקבלת ההחלטות שלהם.

כיצד ליצור ערכי מכירות ממוקדי לקוח?

העיקרון העיקרי והמנחה הוא להכיר את הלקוחות שלך באופן אינטימי, ולהבין את הלקוחות של הלקוחות שלך. יצירת ערכי מכירה ממוקדי לקוח מתחילה מהלקוחות, העובדים והשותפים שלך. שאל את הלקוחות שלך מה הכי חשוב להם? תקשיב בתשומת לב, על בסיס זה תבצע תיעדוף מה הכי חשוב .

כאשר ערכי מכירות ממוקדי לקוח יהיו חלק מהדנ"א של הארגון, ניתן לפתח את שיטות העבודה המומלצות. השאיפה ליצור תרבות של שיתוף סיפורים/הצלחות בין צוותי המכירות שלך. על מנת להשריש את הערכים חשוב לתעד את ה- best practices ולשתף אותם בפועל באופן רחב על פני הארגון כולו.

ערכי מכירה ממוקדי לקוח במסגרת תהליך המכירות

להיות ממוקד לקוח משמעו להבין מהן הבעיות העסקיות הקריטיות ביותר של הלקוחות שלך ומהו הפתרון המתאים לבעיות אלה. השלב הבא הוא להפעיל את ערכי המכירה ממוקדי לקוח באמצעות טכנולוגיה.

כאשר אתם ממפים ערכי מכירות אלו לתהליך ומערכי מכירה, חשוב לשאול בכל שלב בתהליך המכירה כיצד אנחנו יכולים להיות ממוקדי לקוח, ולא רק בשלב הראשון.

דוגמא אחת לזיהוי והערכת הזדמנויות בתהליך המכירה מתחילה בשקיפות המלאה של כלל הממשקים עם הלקוח או ההזדמנות (לדוגמה – מרשתות חברתיות). דוגמה נוספת היא מיפוי מערכת היחסים עם אותו לקוח, בניית תהליך מכירה (workflow) וכדמ'.

האפשרויות ליישום ערכי מכירה ממוקדי לקוח באמצעות טכנולוגיה הן אינסופיות ונעות בין פתרון פשוט לפתרון מורכב. לא משנה מה סוג הפתרון הנדרש תמיד המטרה נותרה העצמת צוות המכירות לניצול כל רגע עם הלקוח ולהיות צעד אחד קדימה.

זקוק לעזרה, צור עוד היום קשר עם המומחים של בלאט לפידות.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s