בלאט לפידות בדרים פורס

בשבוע שעבר הסתיים הכנס השנתי של סיילספורס בסן פרנסיסקו.
העיר הוצפה בכ- 45,000 פרטנרים, לקוחות, לקוחות פוטנציאלים, וסתם סקרנים שבאו לראות ולהתעדכן בכל מה שחדש, בכל מה שנחשב ובכל מה שחדשני בעולם התוכנה.
סיילספורס היא חברה שלא נחה לרגע. כבר שנים שהיא שואפת ואף מצליחה להיות תמיד צעד אחד קדימה, לפעמים אפילו שניים או שלשה צעדים לפני המתחרים שלה.
הסיפור הבא אולי ימחיש את השינוי הגדול שעבר על סיילספורס בשנים האחרונות:
כפרטנר המוביל של סיילספורס בישראל, זהו לנו כבר הכנס הרביעי שבו אנו משתתפים.
לאורך השנים נרקמה בין הנהלת בלאט לפידות לבין אנשי סיילספורס הבכירים האחראים לאזורנו מערכת יחסים אמתית וכנה הבנויה על כבוד והערכה הדדים.
מכיוון שכך, כל כנס של סיילספורס בשבילנו הוא יותר מנקודת המבט של פרטנר. הוא כמעט כחלק מסיילסופרס עצמה.
ביום השני של הכנס, כשיצאנו מתוך המחילות של מוסקון סנטר הרחב מימדים לאוויר העולם מלווים באחד הסמנכלים של סיילספורס, נתקלנו בשתי דיילות נחמדות שהחזיקו בלון עצום ממדים עליו היה כתוב:"Oracle No1 CRM".
הסמנכ"ל של סיילספורס הסתכל עליהן ופנה אלינו בפנים משועשעות:" אורקל עדיין לא קלטה שאנחנו כבר לא בעסקי ה CRM."
אורקל נאבקת היום בשדה הקרב של האתמול. והגרוע מכל בשבילה זה שאת שדה הקרב של המחר היא אפילו לא יודעת לחזות. ואם היא כן יודעת לחזות, אז המוצר שלה עדיין נמצא על שולחן השרטוטים.
בשביל זה יש מרק בניוף. האיש שנבחר יחד עם חברתו לאיש החדשני ביותר ע"י המגזין פורבס השנה. הרבה לפני מיקרוסופט (מקום 86 ברשימה) אורקל (מקום 77 ברשימה) ואפילו לפני גוגל, אפל ואמאזון.
ביום השני של התערוכה, עלה מרק לבמה והציג את הקונספט של ה – Social Enterprise.
במילים פשוטות, הוא תיאר את מה שאורקל לא ידעו לקרוא לפני שהן שלחו את שתי הדיילות לעמוד בכניסה של דרימפורס: ה CRM הוא מנוע, פלטפורמה שמכילה מידע, נתונים. אבל מה שסיילספורס שואפת אליו זה הרבה יותר מזה.
מרק בניוף מבין את המהפך הטכנולוגי שקורה בימים אלו אולי יותר מכל מתחרה אחר.
מרק מבין שאנחנו היום בתחילתו של מהפך דומה למהפך שהיה לקראת סוף שנות התשעים. אבל הפעם זהו המהפך של הרשתות החברתיות, של השיתוף, ושל המידע העצום והערך המוסף שהחברות של היום יכולות להפיק ממנו אם רק יתקיימו שני תנאים: הראשון הוא שהחברות יהיו חדשניות מספיק ופתוחות לכך (בשלב הזה, יש צורך בחברות חדשניות ואח"כ יבואו כולן. בדיוק כמו שקרה עם ה (WWW. התנאי השני הוא שתהיה להם פלטפורמה נכונה.
בסוף שנות התשעים החלו החברות המסחריות לגלות את ה World Wide Web והחלו להעלות אתרים לאוויר. אחריהן הצטרפו שאר החברות וכיום אין חברה שאין לה אתר כזה או אחר.
אבל ה WWW כבר מת. או יותר נכון, עשה מטמורפוזה לרשת חברתית ענקית, שבה משתפים, מצייצים, מצאטטים ומתעדכנים און ליין, אחד מול השני. ועושים את זה מכל מקום בכל זמן. כל זה הודות למהפכת הטאבלטים והטלפונים הסלולארים.
תנו לנער שגדל עם אינטרנט בסביבה לחפש מידע מסוים על קוקה קולה למשל, ואין כמעט סיכוי שהוא ילך לאתר של קוקה קולה. רוב הסיכויים שהוא ילך לאן שהוא תמיד הולך: לפייסבוק, או לטוויטר או יוריד את האפליקציה של קוקה קולה לאי פד שלו. 34 מליון עוקבים יש לקוקה קולה בפסייבוק.
ביום השלישי של הכנס אחרי שהבנו לאן חותרת סיילספורס, הזמין מרק לבמה את המנכלית של חברת הבגדים היוקרתית ברברי, אנגלה ארנטס,שהינה אחת החברות הראשונות בעולם שהבינה את הצורך לבנות את ה Social Enterprise ולהשתמש בו לטובתה.
ברברי משתמשת כיום בכל היכולות של סיילספורס בדיוק לפי החזון של מרק.
סיילספורס פיתחה לחברה אפליקציית מובייל וחיברה את ה CRM שלה אל הטיויטר והפייסבוק. היום יכולה החברה לנטר ולנתח את כל אחד מהלקוחות שלה שהורידו את האפליקציה ואישרו בהסכמה לחברה להתחבר ולקרוא גם את הציוצים שלהם או הסטאטוסים בפייסבוק.
כלומר החברה יודעת היום לאסוף, לאגור ולנתח את התנהגות הלקוחות שלה ולהגדיל את ההכנסה מכל לקוח ע"י שמירה על קשר רציף וישיר והעיקר, קשר אישי שמאפשר להתאים את המוצר הנכון ללקוח הנכון בזמן הנכון.
כשמישהוא מצייץ היום שהוא מחפש מתנה לאשתו, הוא ישמע מייד מברברי. הם כבר יפתו אותו בהנחה.
העתיד הוא במובייל. וסיילספורס כבר עושה היום את מה שהיו פעם האתרי WWW הראשונים.
ולכל מי שתקוע בעידן ה CRM הבודד, המנותק, הלא חברתי, היא אומרת:" חפשו אותנו בסיבוב".
לנו בישראל התפיסה הזו של ה Social Enterprise עדיין לא מוכרת. ואני מניח שיעברו עוד שנה או שנתיים ארוכות עד שהחברות בארץ יתחילו לחקות את מה שמרק עשה עם אנגלה. אבל כשזה יגיע, וזה יגיע אלינו בדיוק כמו שהגיע לכאן ה WWW ואחריו ה Web2, הוא יתפשט ויחלחל מהחברות הגדולות דרך הבינוניות ועד הקטנות ביותר.
הוא יגיע מכיוון שלכאן הולך העולם הדיגיטאלי. ואין כבר שום דבר שיכול לעצור את הסחף הזה.
וכשהוא יגיע, חברת בלאט לפידות תהיה שם מוכנה בטכנולוגיה הנכונה, בשירות וביכולת להסתכל קדימה ולספק גם לחברות הישראליות את ההזדמנות להצטרף ראשונות אל ה Social Enterprise!

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s